1 MALAYSIA

Rabu, 7 Mac 2012

APAKAH ITU PELABURAN?


Salam pembaca blog rahsia pelaburan!

      Baiklah kali ini sepertimana yang dijanjikan kita teruskan dengan artikel tentang pelaburan!
Tetapi sebelum anda terlibat dengan pelaburan ada baiknya jika anda fahami dulu erti atau maksud sebenar pelaburan!

Ini penting kerana jika anda tidak faham makna sebenar pelaburan maka anda tidak akan faham akan prinsip sebenar pelaburan! dan sekiranya anda tidak faham, maka adalah sukar untuk anda berjaya dalam dunia pelaburan sebenar!

Jadi, Apa Itu Pelaburan? Berikut adalah definisi pelaburan yang boleh anda pegang dan fahami;


Contohnya, membeli saham syarikat ABC di Bursa Malaysia. Syarikat ABC mendapat modal daripada kita kemudian menjalankan perusahaannya. Hasil tahunan yang diperolehinya, ia akan diagihkan kepada pemilik-pemilik modal iaitu dalam bentuk dividen yang telah ditentukan kadarnya. Terdapat juga pemilik modal pada hari ini yang membuat short selling dan pelbagai jenis urusniaga di Bursa Malaysia. Tapi, saya tidak berniat untuk membincangkannya sekarang.

Terdapat beberapa jenis ebook tentang pelaburan yang perlu anda baca. Dengan ebook ini anda akan dapat memahami sistem pelaburan dengan mudah dan menguntungkan.


Selain dalam bidang pelaburan ada juga boleh join bisnes yang dapat menjana pendapat dengan mudah  dan cepat ( KLIK SINI UNTUK KETERANGAN LANJUT

0 Comment:

Catat Ulasan

Selamat Datang buat semua, kerana sudi singgah ke blog saya... Sebarang isu, pendapat dan cadangan boleh di bincang bersama di blog ini. Dapatkan berita, isu pelaburan, saham dan pelbagai lagi isu semasa akan dibincangkan di blog ini..